28 juni 2010

Små,små saker som han gör

Förra måndagen skrev jag ett inlägg.
Det handlade om de små fina saker han gör för mig.
För att det faktiskt ofta är så.
Men av någon outgrundlig och dum anledning är det alltför sällan jag berättar det.
Antagligen för att det är det andra som oroar mig.
Som jag behöver ventilera.

Tappade anslutningen till internet,
inlägget försvann
och jag blev sur på blogger.
Men nu kan jag väl säga det igen,
även om det blir med andra ord:

Även om han är svår och vresig och velig,
så får han mig att må bra.
När han låter mig välja ett tvprogram som han egentligen inte vill se.
När han följer med på äventyr fast han har huvudvärk.
När han umgås med mina vänner.
När han bär min väska för att jag inte mår bra.
När han visar hela byn att han är ute med mig,
och offentligt dissar Psyko
och gör min midsommarnatt vacker.
Bara för att han finns.

Fortsätt på den här linjen,
och jag lämnar dig inte.
Men jag behöver höra det också.

.

Inga kommentarer: