13 december 2008

Årets lucia

Det är härligt att sova.
Även om jag blir väckt.
Vid 8-tiden var det en sms-påminnelse om ett paket.
Jomen tack.
Det är ok om telefonen väcker mej om den som ringer vill något.
Men en jävla påminnelse.
Nästan lika illa som telefonförsäljare som inte vill fatta att jag inte vill köpa nått.

Såg inte luciamorgon på tv.
Sov väl då.
Behövde det mer.
Annars bäddar jag alltid ner mej i soffan på morgonen den 13 december.
Gillar ljuset.

Wendela har frågat 9 kända kvinnor om de fick vara lucia i skolan.
Jag för min del ville inte.
Promotade och lobbade för andra,
och blev sur om jag fick röster.
Konstigt egentligen.
Jag hade ju inget emot att stå i centrum liksom.
Inte ens på lekis ville jag vara lucia,
utan istället var jag den enda tärnan.
Lite samma effekt,
men den tänkte jag inte på då.

En gång bestämde jag att jag skulle vara lucia,
fast då var jag vuxen.
Motiveringen var att jag hade kort hår.
De andra flickorna som skulle vara med hade långt.
Ett bra argument tyckte de andra.
Vi sjöng ett par riktiga luciasånger.
Och fler med egen text.
Det var roligare.

.

Inga kommentarer: