17 mars 2009

Monsterbruden

Har varit hemma idag.
Bara latat mej.
Tänkt på saker.
Pratat med mamma.
Kollat på tv.
Nån gång under dagens lopp gifte de sig.
På tv alltså.
Jag vill också gifta mej.

Jag tillhör den delen av befolkningen som älskar bröllop.
Som själv vill bli fru.
Har en ganska klar bild om hur jag vill ha det dessutom:

* hur klänningen ska se ut (och nej, ni kommer INTE få se mej i volanger, stora puffar, spetsar hit och dit eller en ryschgardin - enkelt ska det vara)
* temat på bröllopet och festen
* hur färden från bröllopet ska ske
* vilken fotograf jag vill ha
* hur själva middagen ska arrangeras
* hur brudgummen ska vara klädd (Sugarplum tyckte för övrigt att det var en förträfflig idé)
osv.osv.osv.......

Jag är traditionell,
håller på en viss etikett
(så kom för fan inte vit- eller svartklädd!)
och kommer troligen bli en äkta Bridezilla
(som ni ser har jag redan börjat)

Och en sak till;
tårtan måste vara ofantligt stor,
för jag planerar att vi ska ha många gäster.


.

Inga kommentarer: