21 maj 2009

Gör inte så mycket

Just idag har jag ganska många i-landsproblem:

- Jag spenderar tid med att surfa på nätet,
fast jag har tusen andra vettigare saker att syssla med.

- Jag har varit och handlat,
är jättehungrig,
men ingen mat föll mig i smaken,
så jag funderar fortfarande.

- Jag funderar på om tvättmaskinen ska få jobba med två tvättlass idag,
eller om jag bara orkar hänga ett.

- Jag måste fixa grejor till en kul grej jag ska på imorrn,
men är oinspirerad och lat.

- Jag skulle behöva städa upp lite,
framför allt i hallen,
och är lite sugen på nya gardiner,
men där är det lite samma problem:
jag är lat.

Och som grädde på moset:
Det jag egentligen vill,
det kommer nog inte ske idag heller.
Såg det förut,
när jag var till boutiquen.
Någon annan har paxat tiden.

Well, well, well,
vilka bekymmer den här dagen för med sig...

.

Inga kommentarer: