12 juni 2009

Stäm upp i kärlekssång

Kollade på ett Sex and the city-avsnitt igår kväll.
Det när Miranda och Steve gifter sig.
Och när ryssen skriver en kärlekssång och läser dikter för Carrie.

Kan inte minnas att någon skrivit en sång till min ära.
Men en gång fick jag några fina rader som någon annan författat.
Just de raderna som var som finast.
Fick hela cd men det är de orden som betyder något:

På dagen i mitt arbete är du i mitt sinn,
på natten när jag sover är du i min dröm,
på morgon när jag vaknar,
vem saknar jag då,
jag saknar lilla vännen...

Den som gav mig raderna är alltid speciell,
men i sanningens namn så tänker jag nu för tiden på någon annan när jag hör dem.
Någon annan borde få dem av mig.
Som en stafett.
Det är kanske inte romantiskt.
Men orden är sanna.

.

Inga kommentarer: