22 november 2009

Sorgliga människa

Jag avskyr white trash.

Ja men jag vet väl att det är lite knäppt,
att dra alla över den samma kammen,
och att det är väldigt fördomsfullt.
Men det ändrar inte detta faktum.

Förut kom jag,
av okänd anledning,
att tänka på en brud.
Jag känner henne inte alls,
men hon umgås med personer som jag festar med vid enstaka tillfällen.
Hon är kanske 17-18 år eller nått,
men ser ut som en utlevd 45-årig hora,
en som fått i sig lite för mycket skit
och fått på sig lite för mycket ögonskugga.

När jag ser henne känner jag alltid lite spontan avsmak.
Hennes bitchiga sätt gör inte saken bättre.
Hon är urbilden av en korkad blondin.

I dagens samhälle verkar det bli mer och mer accepterat att vara rasist.
Att se ner på mörkhyade,
att inte vilja ha något med "dom där" att göra.
Antagligen är jag någon form av rasist jag också,
fast i motsatt riktning,
för jag tål inte white trash.
De får mig att må illa och skämmas lite över mänskligheten.
Och lite över mig själv för att jag har mina fördomar.

.

Inga kommentarer: