14 september 2008

Slut på helgen

Ibland känns det så jävla skönt att det är söndag.
Idag är det just en sådan dag.

Mina egna tankar och analyser i kombo med lätt bakfylla fick mej ur balans igår.
Kallt var det också.
Summan av den ekvationen blev en relativt lugn lördag.

Ok, jag var på fest.
Iallafall fysiskt sett.
Mentalt var jag någon annanstans.
Någonstans mellan fredagens efterfest hos min finaste och lördagens sköna vila i hans tysta hem och mjuka säng.

Hur som helst, eftersom jag inte mådde helt tipptopp så tog det emot med groggandet.
(Ja, jag orkade inte gå till Systemet och fick leta i barskåpet, ok)
Ville mest bara träffa en person och försöka få klarhet i allt.
Då menar jag verkligen ALLT!

Det gick sådär.
Fick ny, lite konstig och oväntad info.
Vet inte riktigt hur jag ska behandla den.

Idag har jag mest funderat.
Ingen lösning i sikte.
Eller egentligen vet jag att jag måste fråga och få svar.

Önskar att jag gick på mellanstadiet och kunde skicka nån annan:
"Får X chans på dej?"
Fan, det skulle vara lättare.
Mindre ångestladdat.

Hur som helst;
jag är glad för att det är söndag, slut på festen och jag är INTE bakfull.
Åtminstone nått att häpna över, mina vänner.
Kanske förvånar jag mer genom att verkligen göra det där som jag borde.

.

Inga kommentarer: