5 oktober 2008

Hey baby, let's go to Vegas

För några år sedan eller så,
så hade jag en on/off-kille.
Ja, han jobbade inte på OnOff,
det var inte så jag menade,
men han var lite pojkvän fast ändå inte.
Halva hans gäng uppskattade inte förhållandet om man säger så.

Hur som helst:
jag flyttade från stan,
vår kontakt var mycket sporadisk via mail,
men så åkte jag för att hälsa på andra vänner,
vi gick ut på party,
så träffade jag honom igen.

Om ni lägger ihop ett och ett så kan ni kanske lista ut åt vilket håll det ledde.

Dagen efter vaknade jag i hans säng,
ringde mina vänner för att meddela att jag levde,
och sedan hade vi en skön, lat dag där tillsammans.
Skämtade om allt och inget.
Föreslog att vi skulle rymma till Las Vegas och gifta oss.
Hade ganska kul åt det en lång stund.

Nu vill jag åxå rymma till Vegas.
Med en annan kille.
En som just missat en kanonfest för att han jobbat.

Funderar på om min bakfyllehuvudvärk är för svår för flygresan.
Kanske till och med för svår för att messa honom.
Kanske...

.

Inga kommentarer: