6 oktober 2008

Morgonmonstret

Jag är en nattmänniska.
Hatar tidiga mornar.
Har lite vasst humör då.
Nästan så att jag vill lemlästa folk som ställer dumma frågor, stör mej med pladder eller bara helt allmänt råkar befinna sej just där jag är.
Som tur är har jag en liten spärr i mej som stoppar alla illdåd.

Idag vaknade jag tidigt,
helt av mej själv och då är det mer okej.
Kan iofs bero på att jag la mej och somnade som en stock redan före tio i går kväll.
Och då tvingade jag mej själv att vara uppe så länge,
bara för att slippa vakna kl 5 eller nått sånt läskigt.

Så i natt har jag sovit nio och en halv sköna timmar.
Om jag bara sluppit huvudvärken hade allt varit topp.
Och ännu bättre, om jag orkat höra av mej till Sugarplum,
och fått sova i hans säng.
Då hade livet verkligen lett mot mej.

.

Inga kommentarer: