19 augusti 2008

Att kväva impulser

Korta frestelser.
Saker som är fel.
Saker som man inte får göra.
Saker som är galna.

Ibland är det fel i samhällets mall.
Ibland är det fel moraliskt, oetisk, psykiskt.

Du vet, när man tänker:
"Jag kör utför stupet"
"Jag slår den crazy tanten på käften"
"Jag låser in den skrikande ungen på en mörk toa"

Ja, du vet, mer eller mindre knäppa saker som man tänker en kort sekund, men som man inte genomför för att man vet att det inte funkar så. Att det inte är snällt/genomförbart/lagligt/vettigt eller något annat skäl.

I går när jag körde hem efter jobbet åkte jag förbi en busshållplats.
Åkte iochförsig förbi fler, men vid just den här stod en HUNK!
Supersnygg.
Bara stod där ensam och väntade på bussen.
Den korta sekunden tänkte jag:
"Jag stannar och frågar om han har bråttom eller om vi hinner ta en snabbis i baksätet"

Snacka om frustration.

Naturligtvis gjorde jag inte det.
Man raggar inte upp 20-åriga grabbar vid busshållplatser man åker förbi.

.

Inga kommentarer: