7 oktober 2009

I drömmens värld

Jaha, är så det är?

Drömde om tåg i natt.
Både tittade på sådana som susade förbi,
och åkte på ett.

Och vad kan det betyda?
Kollade drömtydningslexikon på nätet.
Det här är ett urval av vad jag hittade:

Även tåg hör till de viktigare drömsymbolerna. Tåget för oss genom livet, och vi måste följa med vare sig vi vill eller ej, tycker vi. Men det är fel. Varje människa har en fri vilja och är inte bara ett slags kolli som fraktas fram. Drömmen är både en varning och en maning till oss att rannsaka oss själva. Det gäller att inte komma "för sent", att inte "missa tåget".

Och på ett annat ställe:

Tåg: Allt som är kraftfullt oh företagsamt hos drömmaren. Hans vitalitet och passioner, hans sexualitet. Individens utveckling.

Det lustiga är att senast igår tänkte jag,
att jag gillar inte helt mig själv för tillfället.
Jag reagerar och agerar på sätt som jag inte tycker om.
Tänkte att jag skulle behöva lite ro,
lite tid att tänka på mig själv.
Behöver förändring och personlig utveckling.

Frågan är om det var det undermedvetna som påminde mig,
eller om det kanske är ett alarm som ringeringeringer:
MEN VA FAN MÄNNSKA,
SORT YOURSELF OUT DAMMIT!

.

Inga kommentarer: