17 oktober 2009

The pretty boy, God bless him

Idag har Stephen Gately begravts.
Sorgligt.

Jag stötte på honom en gång.
Ja, inte STÖTTE på honom,
utan råkade träffa honom.
På ett av mina gamla jobb.

Jag var sen,
störtade in,
babblade om nått som jag glömt nu,
och där stod en söt gosse.
Log lite blygt.
Undrade säkert vad det var för virvelvind som dragit in.

Först fattade jag inte att det var han.
Tänkte inte ens på det.
Det kryllade av kända ansikten där.
Men sen kom jag på det.
Och bestämde mig för att jag gillade honom.
Den söte med det mjuka leendet,
den blyga utstrålningen,
han som drabbades av en ovetande fröken Trubbel.

Jag tror att han gillade det,
att inte bli igenkänd,
utan bara vara en fin kille som fick ett extra leende bara för att han skrattade så sött.

.

Inga kommentarer: