9 april 2009

Curlingdotter? Inte

Har just intagit en sen frukostmacka.
Kanske borde kalla den lunchmacka istället.
När jag mumsade i mig den goda
(halvgrov bulle med salami för övrigt)
passade jag på att skumma igenom aftonbladet på nätet.

Läste om hur barn curlar sina föräldrar.
Insåg snabbt att jag inte gör det.

Min mamma är den bästa i världen
(enligt min uppfattning)
och jag träffar henne gärna.
Men det är när jag har tid,
inte för att jag känner att jag måste.

Min pappa träffar jag oftare,
av den enkla anledningen att han bor nära.
Och ofta för att jag vill spendera tid med mina syskon.
Men jag gör det för att jag vill,
och om jag har tid.

Kanske kan jag uppfattas som egoistisk,
men att tvinga sig själv göra saker
gör ju i slutändan ingen gladare.
Varken mig eller mina föräldrar.

.

Inga kommentarer: