22 november 2008

Celibat vs sexmissbruk

Jag håller med Lena som Aftonbladet intervjuat.
Men ändå inte.

Visst är det okej att leva i celibat.
Speciellt om man tycker att sex bara är en jakt på bekräftelse,
som egentligen inte leder till det man söker.

Men samtidigt,
ibland bara VILL man.
Inte för att ge sej själv en känsla av att man duger.
Utan bara för att man är sugen.

Det är väl mitt manliga drag kanske,
men när jag haft one night stands,
som jag dessutom varken före eller efter sett som något annat,
då har det varit av egoistiska orsaker.

Inte för att bli bekräftad,
inte för att det ska leda till något annat,
utan bara för att tämja den brinnande lusten.

Det har inte varit jag som varit ute efter den andra partens åtrå eller kärlek.
Jag ville bara ligga,
tack och hej.

Just nu är jag lite off på den fronten.
One nights alltså.
Men det är för att jag bara vill ha en viss person i min säng.
De andra,
ja de får inte bekräftelse av mej iallafall.
För den är redan reserverad av någon speciell.

.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Av: Lena Dahlberg

Du är där jag var förr.
Tro inte att jag inte gillar sex, för det gör jag visst det.
Men jag har valt bort det och vem vet.... en vacker dag.
Om jag blir sugen då ???
Ja, då brukar jag säga såhär:
Den som uppfann handduschen borde fått Nobelpris.

Fröken Trubbel sa...

Jag kanske har varit där nån sekund, nångång, men nej jag är inte där. Men däremot har jag varit motpolen.

Och celibat ser jag fö inte som ett uttryck för att en person inte gillar sex, utan som ett personligt ställningstagande där orsaken är lika personlig.