3 februari 2009

Don't go there

Tro't eller ej.

Idag inventerade vi.
Började svintidigt.
Och eftersom jag sovit...
(korrigerar mej själv)
...knappt sovit alls de senaste nätterna var jag ganska trött.

Så där står jag,
räknar och scannar,
försöker tänka på ingenting
(läs: snarare låta bli att tänka på Sugarplum)
då jag ertappar mig själv med att visst tänka.
På sex.

Står där och tvistar med mig själv.
Om en person jag skulle kunna ligga med.
Trots att jag vet att han är no-no-no.

Kanske låter hett och upphetsande.
Det var det inte.
Ingen grafik,
(ha, erkänn att du hoppades)
bara rationella och framförallt irrationella tankar.
Faktiskt var det lätt irriterande.
Och väldigt svårt att sluta.

Som en av Pavlos hundar.
Varje gång scannern pep.
Det gick över efter frukost.
Tack och tack igen!

.

Inga kommentarer: