24 februari 2009

Heta mammor och lite runka

Dagens mest underbara problem:
Gossar som blivit censurerade i en skolkatalog.

De hade på sig tees med text som inte behagade rektorn.
Så han såg till att det redigerades bort.
Pojkarna gillade det inte.

Helt sjukt roligt och det på en låg nivå.

Jag håller med om att det är en löjlig censur.
Tycker de att det är kul,
so what?

Drar mig till minnes en annan skolkatalog,
en annan pojke.
Han hade en tröja med följande text:
Runke ball.
Ett av Meduzas paradnummer.

När jag såg bilden log jag i mjugg.
För att han själv uppenbarligen tyckte han var cool,
fast han egentligen bara visade det motsatta.
I mina ögon var han bara en fjantig tönt.
Det är han fortfarande,
men av en del andra skäl.

.

1 kommentar:

Anonym sa...

Haha ja lika bra att låta det va, vem skulle bry sig egentligen???

En helt annan sak, jag vill parta... vill du hänga med mig? Ledig på lördag???