5 februari 2009

Jasså, säger du det?

Jag och baby har ägnat oss åt en speciell form av kommunikation.
Meddelanden genom statusraden på msn och fejjan.
En grej som pågått länge.

Okej,
alla meddelanden är inte riktade,
men en hel del.

Jag vet att han läser och funderar på mina,
och jag grubblar på och analyserar definitivt hans,
vilket han också vet.

Nu har han bytt status på facebook.
Nu efter helgen,
då det hände saker som pekar åt helt olika håll.
Självklart undrar jag om det är ännu ett meddelande.

Ett statement för att leda mej tillbaks.
Hans sätt att inte förklara i direkta ord,
men ändå berätta.
En enkel utväg för att säga förlåt,
det är inte som det verkar.

Eller så betyder det ingenting.
Bara ett konstaterande.

Det är det stora problemet med den här kommunikationen mellan oss - att man aldrig vet till hundra procent.

.

Inga kommentarer: